Cdn چیست و این قابلیت برای سایت شما چه مزایایی به همراه دارد؟
نوشته شده توسط : لیدی



 

خرید cdn و فعال سازی آن در نهایت منجر به افزایش سرعت دسترسی به اطلاعات می شود. حالا اینکه چه ترفندی برای دسترسی به داده ها با سرعت بالا استفاده می شود، سوالی است که با دانستن نحوه عملکرد CDN متوجه خواهید شد. هنگامی که یک شبکه cdn ساخته می شود، سرورها در نقاط مختلف جهان و در کشورهای مختلف با طول جغرافیایی مشخص پیکربندی و مستقر می شوند. 

در نهایت با دریافت اطلاعات از سرور اصلی و ذخیره آن به صورت کش بر اساس موقعیت جغرافیایی بازدید کننده، بر اساس ISP مخابراتی کاربر، داده ها از نزدیکترین cdn به کاربر تحویل داده می شود تا کاربر بتواند به این مورد دسترسی سریعتر داشته باشد؛ به همین دلیل است که اگر سایت هایی مانند گوگل را باز کنید که از CDN استفاده می کنند، می بینید که در کمترین زمان ممکن بسیار سریع در دسترس است، اما برخلاف سایتی که سرور آن در یک نقطه جغرافیایی دور با سرعت کمتری قرار دارد بارگذاری شده است اکنون که تقریباً با فناوری cdn آشنا شدید. در صورتی که به مباحث سئو و دیجیتال مارکتینگ علاقمندید، پیشنهاد می کنیم از وب سایت ما یعنی آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف دیدن کنید.

CDN مخفف چیست؟

بسیاری از کاربران می پرسند CDN مخفف چیست؟ در این خصوص باید ذکر کرد، تکنولوژی cdn مخفف Content Delivery Network است. در واقع CDN یک شبکه توزیع محتوا است. سرورها در موقعیت های جغرافیایی مختلف قرار دارند و با توجه به اینکه کدام سرور به مکان بازدیدکننده سایت نزدیکتر است به درخواست ها پاسخ داده می شود. در واقع اطلاعات سایت از سروری فراخوانی می شود که به موقعیت مکانی کاربر نزدیکتر است. به این ترتیب سایت سریعتر بارگذاری می شود.

کاربرد فناوری CDN چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شد، با استفاده از CDN می توانیم سریعتر به داده های مورد نیاز دسترسی پیدا کنیم. شبکه تحویل محتوا یا cdn محتوای ذخیره شده را با استفاده از سرورهای توزیع شده در سراسر جهان و با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربر از طریق نزدیکترین سرور به کاربر در اختیار کاربر قرار می دهد. این سرویس در افزایش سرعت و پهنای باند ارسال محتوا در وب سایت های پر بازدید و وب سایت های جهانی مانند گوگل، یاهو، فیس بوک و ... بسیار موثر است.

CDN ها انواع مختلفی دارند که می توانند به صورت خصوصی فقط برای یک کشور یا یک شرکت خاص در دسترس باشند، مانند شبکه CDN Chinakash در چین یا Google CDN که فقط متعلق به خود گوگل است و از آن استفاده می کند. از معروف ترین CDN ها می توان به CDN Cloud Flare، Akademi، Amazon، Abar Erwan و ... اشاره کرد.اگر سایتی دارید که به سرعت بالای آن اهمیت می دهید و همچنین با حمله به هاست و سرور سایت مواجه هستید، از In استفاده کنید. CDN علاوه بر افزایش سرعت سایت می تواند امنیت در برابر حملات را نیز افزایش دهد.

برای آشنایی بیشتر با مطالب سئو و دیجیتال مارکتنینگ، به وب سایت لیدی تارگت مراجعه کنید.

 




:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: